Kolumna wodna i rozgwieżdżone niebo w gdyńskiej SP 10
Do gdyńskiej SP 10 trafił sprzęt do Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK ), a także urządzenie do diagnozy i treningu uwagi słuchowej oparte na założeniach metody Tomatisa. Salę doświadczania świata urozmaicają kolumna wodna, rozgwieżdżone niebo i magiczne akwarium.
Kolumna wodna, rozgwieżdżone niebo i magiczne akwarium trafiły do sali doświadczania świata w SP 10 w Gdyni. W placówce uczy się 38. niepełnosprawnych dzieci. Sala doświadczania świata o powierzchni 19 m. kw. dostarcza im wielu wrażeń za pomocą dotyku, dźwięku, koloru i światła.
– To sala do terapii polisensorycznej z której codziennie korzystają dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności – opowiada Barbara Zaborowska, nauczycielka i oligofrenopedagog w SP 10 w Gdyni. – Prowadzimy tutaj zajęcia z terapii widzenia i słyszenia. Dzieci doskonalą zmysły które tego doskonalenia wymagają, ale także dobrze się bawią. Mają okazję nie tylko odsłuchania dźwięków przyrody, ale także zaśpiewania w wersji karaoke. Kolumna światłowodowa stymuluje zmysł wzroku. Ekran z rozgwieżdżonym niebem służy do terapii widzenia.
Do gdyńskiej SP 10 trafiło także urządzenie do diagnozy i treningu uwagi słuchowej opartej na założeniach metody Tomatisa.
– Pomaga w nauce języków obcych ale także dzieciom z ADHD, czy zespołem Aspargera – mówi Katarzyna Kuczyńska, koordynatorka projektu “Małe skrzydła, wysokie loty” w SP 10. – Przykładowe zajęcia polegają na tym, że terapeuta przygotowuje odpowiedni program, np. utwory muzyczne i uczniowie odsłuchują muzykę pobudzającą kanały słuchowo-kostne do pracy.
– Powoli podsumowujemy dwa projekty, tzw. „Skrzydeł” – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Projekty obejmowały m.in. zakup różnego rodzaju specjalistycznego sprzętu z bardzo różnych obszarów edukacji, a także dodatkowych godzin nauczania. Dziś byliśmy w SP 10 i nie mam wątpliwości, że te zakupy jeszcze lepiej pozwolą nam dostosowywać charakter gdyńskiej oświaty do indywidualnych potrzeb każdego z uczniów.
W szkole istnieje także ogród polisensoryczny.
– Jesteśmy z niego bardzo dumni – dodaje Katarzyna Kuczyńska. – Inwestujemy w niego regularnie. Jesteśmy tym bardziej dumni, ponieważ w tym roku otrzymał on wyróżnienie w konkursie „Gdynia w kwiatach”. Na co dzień służy głównie uczniom i nauczycielom do relaksu. Jest też alternatywą zielonej sali lekcyjnej, gdzie można dotknąć, powąchać, usiąść, odpocząć i poczytać książkę. Namawiamy inne szkoły, aby takie ogrody również zakładały u siebie.
Aplikacje 3D w ramach projektu “Rozwiń skrzydła – program kompleksowego wsparcia gimnazjów w Gdyni” zostały już zakupione i dostarczone do 15. gdyńskich szkół z klasami gimnazjalnymi: SP 8, SP 11, SP 12, SP 26, ZSO nr 6, SP 31, ZSP nr 2, SP 43, S P44, ZSP nr 3, SP 48, ZSS nr 17, SP 52, SP 40, SP 50 (SOSW nr 1).
Niedługo zostanie podpisana umowa na dostawę aplikacji 3D do szkół podstawowych w ramach projektu “Małe skrzydła, wysokie loty”. Wykonawca dostarczy je do 8. szkół podstawowych: SP 6, SP 10, SP 13, SP 23, SP 33, SP 34, SP 35, SP 39.
Koszt aplikacji edukacyjnych 3D w ramach “Małych skrzydeł, wysokich lotów” to 111 872,88 zł brutto.
Koszt aplikacji edukacyjnych 3D w ramach w ramach “Rozwiń skrzydła – program kompleksowego wsparcia gimnazjów w Gdyni” to 206 640,00 zł brutto.