Eksperci z liceum w magistracie
AI Szkolenie dla władz miasta przygotowane przez uczniów III Liceum Ogólnokształcącego // fot. Katarzyna Balcerzak
Młodzież lat dwudziestych obecnego wieku nie pamięta czasu bez Internetu a sztuczna inteligencja jest dla nich tym, czym dla pokoleń nieco starszych były biblioteki i medtorzy. W szybko zmieniającym się świecie, to właśnie oni, nie dorośli stają się ekspertami od nowoczesności. Gdyński projekt „Dzisiaj Jutro Pojutrze”, którego celem jest przekazywanie rzetelnej wiedzy na temat możliwości i zagrożeń jakie niesie zmieniająca się rzeczywistość społeczna, jest bardzo wysoko oceniany w całej Polsce. Dowodem na to jest jedna z głównych nagród w XIV edycji konkursu „Projektanci edukacji”, która trafiła właśnie do zespołu III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni.
– To innowacyjny, bardzo ciekawy i inspirujący projekt. Jesteśmy dumni, że jego twórcami są właśnie gdyńscy uczniowie – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Rzeczywistość, w której my dorośli, uczymy się od przedstawicieli młodszego pokolenia, to przyszłość edukacji, takiej jaką chcemy wdrażać w naszym mieście. W roli ekspertów mogą występować ci, którzy tymi ekspertami się stają, niezależnie od wieku. Coraz częściej w gdyńskich szkołach zapraszamy uczniów do nauczycielskich biurek.
Projekt gdyńskiej „Trójki”, przygotował zespół w składzie: Hanna Kuźmiłowicz, Małgorzata Rutkowska, Zuzanna Jończyk, Zuzanna Rudziks. Ich opiekunem jest Anna Rzepa. Uczniowie stworzyli serię interaktywnych wykładów o sztucznej inteligencji (AI) dla sektora edukacji. Ważną częścią projektu jest Kodeks Etyki Uczniowskiej, który powstał w III Liceum pod kierunkiem Anny Czernihowskiej-Tymoszyk, a nad którym pracowali uczniowie w składzie: Jan Adach, Anna Bernat, Lena Maria Czerwińska, Aniela Dlouchy, Nikodem Geraszek, Julia Hintz, Olga Kowalczyk, Maja Kozłowska, Magdalena Kraszewska, Anna Michalak, Marianna Skowronek.
Zainteresowanie projektem jest ogromne: uczennice, poza dyrektorami szkół i nauczycielami, szkolą samorządowców. Młodzi specjaliści: Anna Bernat, Lena Maria Czerwińska, Aniela Dlouchy, Nikodem Geraszek, Julia Hintz, Olga Kowalczyk, Maja Kozłowska, Marta Majewska, Anna Michalak, Marianna Skowronek napili także raport, który jest podsumowaniem prezentacji i study guidem, dzięki czemu odbiorcy po zakończeniu spotkania, otrzymają skondensowaną wiedzę, notatki oraz przewodnik, jak korzystać z modeli sztucznej inteligencji dostępnych w Internecie.
Opublikowano: 27.02.2024 14:36
Autor: Aneta Marczak (a.marczak@gdynia.pl)
Zmodyfikowano: 27.02.2024 15:55
Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz