Uczniowie ZSET z Rzeczniczką o swoich prawach i obowiązkach
Pamiętajmy, że Prawa Ucznia to Prawa Człowieka zakorzenione w rzeczywistości szkolnej. Stąd, na spotkaniu poruszyliśmy wiele ważnych kwestii dotyczących chociażby sprawdzianów i kartkówek, wizerunku w szkole, oceniania wewnątrzszkolnego, możliwości współpracy z nauczycielami oraz reformy edukacji w Polsce w kontekście kształcenia w szkołach branżowych. Rozmawialiśmy też o tym, jak wygląda taka interwencja rzecznika w momencie, gdy uczeń lub uczennica czują, że ich prawa są naruszane – mówi Małgorzata Chudzińska, Rzeczniczka Praw Ucznia w Gdyni – Bardzo dziękuję Panu Dyrektorowi, Paniom Wicedyrektorkom i Pani Dominice za zaproszenie, a uczennicom i uczniom za naprawdę żywą rozmowę i otwartość. Wasz głos jest bardzo potrzebny, bardzo cenny. Uważam, że powinniśmy jeszcze bardziej zatroszczyć się o głos młodzieży w gdyńskich szkołach – mają ogromny potencjał podejmowania wielu ciekawych i mądrych inicjatyw, nie boją się pytać i dotykać często trudnych zagadnień szukając jednocześnie rozwiązań. Przy okazji zachęcam Uczennice i Uczniów z innych szkół do spotkań ze mną – zapraszam do kontaktu w tej sprawie. Razem możemy naprawdę wiele.
Zachęcam każdą Uczennicę i każdego Ucznia do spotkania ze mną w szkole. Jestem przekonana, ze oprócz cośrodowych dyżurów w SPILNO, to będzie dodatkowa bardzo dobra przestrzeń do rozmowy o Waszych prawach, obowiązkach, samorządności szkolnej, możliwościach działania i współpracy z nauczycielami, dyrekcją, rozwiązania konkretnych problemów oraz łagodzenia konfliktów – podkreśla Małgorzata Chudzińska.