UCZEŃ Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACJI W POLSKIEJ SZKOLE
PROGRAM SEMINARIUM: UCZEŃ Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACJI W POLSKIEJ SZKOLE
23 LISTOPADA , 2019
10.00 Otwarcie seminarium
Wykład inauguracyjny
Powracające czy imigrujące – dzieci z polskich rodzin powracających z emigracji do Polski
prof. Halina Grzymała-Moszczyńska
Uniwersytet Jagielloński
10.50 – 12.30 Panel I
Edukacja uczniów migrujących w perspektywie samorządowej polityki integracyjnej
dr Dorota Jaworska-Matys | Uniwersytet Gdański | oraz Khedi Alieva
Praca asystenta międzykulturowego w gdańskiej szkole
Nataliia Kovalyshyna
Miejski koordynator do spraw uczniów z doświadczeniami migracyjnym
Jak budować wsparcie dla dziecka z doświadczeniem migracji wykorzystując relację z rodzicami?
Ludmila Poliakova
Psycholog, Psychoterapeuta
Czy i jak rozwijać kompetencje kulturowe uczniów i uczennic?
dr Natasza Kosakowska-Berezecka
Uniwersytet Gdański
Panel dyskusyjny
12.30 – 12.45 Przerwa kawowa
12.45 – 14.30 Panel II
Współpraca placówki z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Anna Kordzińska-Grabowska
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3 w Gdyni
Jak pracować z dzieckiem trzeciej kultury?
Tomasz Garstkowiak
British International School Gdańsk
“Przyjazna szkoła” w kilku krokach
Sylwia Antonowicz
Fundacja Emic
Szkoła Różnorodności- dobra praktyka – jak rozmawiać o migracjach w szkołach?
Izabela Niedźwiedzka
Podstawowa Ekologiczna Szkoła Społeczna w Rumi
Język jako narzędzie uczestnictwa w kulturze i adaptacji kulturowej. Z doświadczeń współpracy z Harbińskim Uniwersytetem Pedagogicznym (Harbin Normal University, Chiny).
Anna Reglińska-Jemioł
Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Gdańskiego
Specyfika pracy z uczniem Słowianinem ze Wschodu
Joanna Samp-Szulc
Polessa Centrum Języka Polskiego
Panel dyskusyjny
14.30 – 14.50 Przerwa
14.50 – 16.00 Open Space Technology
Prowadzenie: Aleksandra Mońko, Aleksandra Musielak – Stowarzyszenie Eductaional Cha(lle)nge