Od 1 lipca rusza świadczenie „Dobry start”
Mimo że dopiero zaczęły się wakacje, to warto jednak pomyśleć już o nowym roku szkolnym. Wszystko dlatego, że od 1 lipca rusza przyjmowanie wniosków o świadczenie Dobry start 300+. To jednorazowe wsparcie dla uczniów na nowy rok szkolny. Rodziny otrzymują je bez względu na dochód. Na razie wnioski będzie można składać drogą elektroniczną. Szansa na ich dostarczenie w formie papierowej – poprzez wrzutnię, pocztą lub osobiście – będzie nieco później, bo od 1 sierpnia. Ta sama procedura dotyczy również wniosków o zasiłek rodzinny i fundusz alimentacyjny.
Dobry start 300+ to program rządowego wsparcia dla uczniów i ich rodzin. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole – aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. W przypadku osób z niepełnosprawnościami, które uczą się w szkole, jest ono przyznawane do ukończenia przez nich 24 lat.
Aby je otrzymać, należy złożyć odpowiedni wniosek. Od 1 lipca będą one przyjmowane online poprzez portal Emp@tia, bankowość elektroniczną lub Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Gdyni zachęca właśnie do takiej formy przesyłania wniosków. Droga elektroniczna to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób ubiegania się o świadczenia.
Przypominamy, że od 1 lipca można również składać wnioski o zasiłek rodzinny oraz wsparcie z funduszu alimentacyjnego. Póki co również tylko drogą elektroniczną poprzez portal Emp@tia.
Wnioski papierowe o świadczenia Dobry start 300+, zasiłek rodzinny oraz fundusz alimentacyjny będą przyjmowane później, bo od 1 sierpnia – poprzez wrzutnię w budynku Urzędu Miasta Gdyni, pocztą lub osobiście. Zalecane jest jednak składanie wniosków drogą elektroniczną lub ewentualnie przez wrzutnię, ze względu na trwającą pandemię koronawirusa i konieczność ograniczania personalnego kontaktu.
Osobiste składanie wniosków będzie możliwe tylko w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Aby umówić termin, należy przesłać swoje dane (imię i nr telefonu z dopiskiem „Wizyta”) na adres mailowy: rds@gdynia.pl i oczekiwać na kontakt pracownika.
Czas oczekiwania na wizytę będzie uzależniony od ilości zgłoszeń – ze względu na zachowanie obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Autorka tekstu: Magdalena Czernek