Kadra pedagogiczna szkoli się w praktyce - Gdynia Edukacyjna
Menu górne

Aktualności

03
październik
Kadra pedagogiczna szkoli się w praktyce

Za nami pierwsze dni jesiennych warsztatów STEAM dla kadry pedagogicznej przedszkoli i klas 1-3 szkół podstawowych.


STEAM w Gdyni – kadra pedagogiczna szkoli się w praktyce, na zdjęciu z Wiesławą Mitulską (fot. Katarzyna Balcerzak)

STEAM w Gdyni – kadra pedagogiczna szkoli się w praktyce, na zdjęciu z Wiesławą Mitulską (fot. Katarzyna Balcerzak)


Od 30 września Gdynia szkoli nauczycielki i nauczycieli uczestniczących w warsztatach STEAM. To cykl praktycznych szkoleń o metodzie projektu w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.


Praca problemowa w duchu STEAM uczy dzieci nie tylko szukania odpowiedzi, ale przede wszystkim stawiania pytań i współpracy. To kompetencje, które zostają z nimi na całe życie. Dlatego we współpracy z ekspertkami i ekspertami organizujemy warsztaty STEAM w Gdyni. Cieszy nas ogromnie pozytywna informacja zwrotna – uczestnicy podkreślają, że odkrywają, czym naprawdę jest STEAM: że nie chodzi o teorię, lecz o problem jako spoiwo, o ruch, działanie, kreatywność i doświadczenie pracy w drużynie  – podsumowała Oktawia Gorzeńska, Wiceprezydentka Miasta Gdyni.


STEAM w Gdyni – kadra pedagogiczna szkoli się w praktyce z Wiesławą Mitulską, na zdjęciu slajd z prezentacji (fot. Katarzyna Balcerzak)


Na początek w dwóch grupach spotkali się pedagodzy i pedagożki rozpoczynający swoją przygodę z metodą STEAM. Podczas zajęć uczyli się, jak planować projekty z dziećmi, jak wykorzystywać ich naturalną ciekawość i jak prowadzić eksperymenty w klasie. W programie znalazły się m.in. mapy myśli, notatki wizualne i przykłady projektów interdyscyplinarnych.


Trzeci dzień należał do grupy zaawansowanej, czyli edukatorów, którzy uczestniczyli w majowej edycji warsztatów STEAM z Wiesławą Mitulską. Skupili się na pogłębionej pracy projektowej – od budowania zespołów uczniowskich, przez rozwijanie myślenia naukowego, aż po narzędzia do samooceny. Wspólnie opracowywali gotowe do realizacji projekty STEAM.

Podczas warsztatów pokazuję, jak wykorzystywać dziecięcą ciekawość i pytania jako punkt wyjścia do projektów STEAM. Pokazuję też, jak planować działania wspólnie z dziećmi i tworzyć angażujące projekty, które można od razu wdrożyć w pracy. Uczestnicy dowiadują się, jak wprowadzać dzieci w świat myślenia naukowego oraz jak przeprowadzać projekty w oparciu o pytania dziecięce. Poznają narzędzia do pracy projektowej, autodiagnozy i samooceny, a na koniec wspólnie planujemy projekt STEAM gotowy do przeprowadzenia z dziećmi – mówi Wiesława Mitulska, doświadczona edukatorka, mentorka i trenerka specjalizująca się w edukacji wczesnoszkolnej oraz pracy metodą projektu.



             

Wróć do listy Następny wpis
Przejdź na początek