Gdyńskie przedszkolaki myślą, czują i komunikują
To kolejna innowacja pedagogiczna w naszym mieście, która obejmie najmłodszych gdynian i gdynianki. Projekt skierowany jest do dzieci w wieku 3-6 lat uczęszczających do gdyńskich przedszkoli, a mających problem z radzeniem sobie w trudnych sytuacjach społecznych.
– Umiejętność współpracy, radzenia sobie w relacjach, to jedna z najważniejszych kompetencji przyszłości – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – W gdyńskich placówkach edukacyjnych każdego roku wprowadzamy nowe innowacje pedagogiczne, których celem jest zwiększenie kompetencji dzieci wobec wymagań współczesnego świata. Wiele z nich realizowanych jest już w przedszkolach, co pozwala dzieciom lepiej przygotować się do nauki w szkole. Program „Myślę, czuję, komunikuję” to wspaniała odpowiedź na potrzeby najmłodszych.
Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji społecznych dzieci w ramach zaplanowanych zajęć Treningu Umiejętności Społecznych, realizowanych w następujących blokach tematycznych:
Łącznie wsparciem zostanie objętych 120 dzieci. Udzielona pomoc będzie miała charakter kompleksowy, dlatego zaplanowano również warsztaty dla rodziców/opiekunów i konsultacje dla rodziców przed, w trakcie oraz po zakończeniu realizacji projektu w razie potrzeby.
Zajęcia odbywać się będą w Niepublicznej Szkole Podstawowej Montessori Latawiec w Gdyni przy ul. Spokojnej 22 oraz w Dziecięcej Pracowni Rozwoju, przy ul. Aleja Zwycięstwa 244/3 w Gdyni. Dla mieszkańców Gdyni zajęcia są bezpłatne. Rekrutacja do programu właśnie się rozpoczyna. Wezmą w niej udział wszystkie gdyńskie przedszkola publiczne, które otrzymają możliwość zgłaszania dzieci i rodziców zainteresowanych Treningiem Umiejętnosci Społecznych.
fot.: Gdyńskie przedszkolaki rozwijają kompetencje przyszłości // fot. Filip Śmigielski