W październiku 11 gdyńskich szkół ponadpodstawowych wzięło udział w projekcie „Jak szkoła to dwa koła”. Kampania zachęcała młodzież do aktywności fizycznej i korzystania z rowerów na co dzień. Przez cały miesiąc uczennice i uczniowie uczestniczyli w warsztatach, spotkaniach i konkursach.
Kampania „Jak szkoła to dwa koła” jest dedykowana uczniom szkół ponadpodstawowych. Celem naszej kampanii jest zachęcenie młodzieży do korzystania z rowerów w codziennym przemieszczaniu się po mieście, zwłaszcza do szkoły, ale również w podróżach rekreacyjnych – mówi Dominika Godlewska, koordynatorka akcji.
Do współpracy przy projekcie zaproszono również popularnego influencera AJ’a, czyli Adama Josefa Modzelewskiego – to polski Youtuber z branży fitness.
Lubię wszelkiego rodzaju aktywności sportowe. Mieszkam w Gdyni od prawie 30 lat. Chętnie zaangażowałem się akcję, również po to, aby wesprzeć i móc porozmawiać z młodzieżą. To bardzo cenne doświadczenie – przyznaje Adam Josef Modzelewski AJ, influencer.

Zwieńczeniem kampanii był wielki przejazd rowerowy. W piątek, 31 października, 50 uczestników wyruszyło spod fontanny na skwerze Kościuszki, następnie udali się na bulwar Nadmorski, skąd al. Marszałka Piłsudskiego przejechali do al. Zwycięstwa i pojechali w kierunku mola w Orłowie. Na miejscu na rowerzystów czekały świeże kanapki i napoje. To była okazja również do rozmów i pamiątkowych zdjęć z influencerem.
W rowerowej kampanii wzięło udział 11 gdyńskich placówek:
I Akademickie Liceum Ogólnokształcące,
III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Internat nr 1,
V Liceum Ogólnokształcące,
VII Liceum Ogólnokształcące w ZSSO,
X Liceum Ogólnokształcące,
CKZiU nr 1,
CKZiU nr 2,
Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych,
Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych,
Zespół Szkół Ekologiczno-Transportowych,
Zespoł Szkół Ogólnokształcących nr 8 – XVII LO.
Projekt był wszechstronny, bowiem uczennice i uczniowie brali również udział w konkursach fotograficznych, filmowych i plastycznych. Podsumowanie kampanii zaplanowano na 19 listopada. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w Polsat Plus Arenie Gdynia.
Kampania realizowana w ramach projektu unijnego SUMPs for BSR, współfinansowanego ze środków programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.

Autor: Magdalena Starnawska, magdalena.starnawska@gdynia.pl.