Projekt „My Career Steps Aspirations For All” programu ERASMUS+ w IX LO w Gdyni

W dniach 7-11 października 2019r. w IX Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni gościły delegacje uczniów i nauczycieli z Włoch, Turcji, Rumunii i Wielkiej Brytanii . Z wizytą studyjną przyjechało 24 uczniów i 9 nauczycieli, którzy w ramach europejskiego programu „Erasmus +” wspólnie z uczniami i nauczycielkami  IX Liceum w Gdyni realizują projekt współpracy wielostronnej, którego celem jest planowanie kariery zawodowej, innowacyjnego i przedsiębiorczego myślenia oraz odnalezienie siebie na współczesnym europejskim rynku pracy. Szkolną koordynatorką projektu jest Danuta Paszak – doradca zawodowy i nauczycielka języka angielskiego, w projekcie uczestniczą również nauczycielki: Katarzyna Pucyło- doradca zawodowy i nauczycielka języka angielskiego, Gabriela Reclaw – nauczycielka języka hiszpańskiego i francuskiego, Anna Krause – nauczycielka języka angielskiego i Magda Wojculewicz –Grabowska- nauczycielka języka angielskiego.

W poniedziałek 7 października 2019r. odbyło się rozpoczęcie wizyty w IX Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni. Uroczystości otwarcia dokonała dyrektorka szkoły Wiesława Krysztofowicz oraz przedstawiciel Urzędu Miasta w Gdyni. Powitanie uświetniła grupa młodzieży gdyńskiej szkoły prezentująca tradycje i kulturę Kaszub.

W ciągu pięciodniowego pobytu w IX Liceum goście zwiedzili szkołę i  poznali jej funkcjonowanie podczas codziennych rozmów z władzami, nauczycielami oraz społecznością szkoły. W ramach prac projektowych zapoznali się z inicjatywami młodych przedsiębiorców, uczestniczyli w wizytach studyjnych. W Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym poznali sposoby wspierania młodych przedsiębiorców oraz mogli skonfrontować z ekspertkami swoje pomysły na biznes.  Natomiast wizyta w firmie  Refinitiv  dostarczyła im wiedzy na temat procesów rekrutacji i wymagań wobec kandydatów w międzynarodowych korporacjach. Takie formy wymiany doświadczeń to też doskonały sposób na poszerzenie wiedzy o Europie i zdobycie wiedzy na temat  europejskiego rynku pracy.

Działania projektowe to również możliwość poznania walorów turystycznych regionu ,kultury i tradycji. Nasi goście odkryli uroki naszego miasta podczas gry miejskiej, podziwiali Sopot, zwiedzili Teatr Szekspirowski, Stare Miasto w Gdańsku oraz poznali smak toruńskich pierników podczas zwiedzania miasta Mikołaja Kopernika .

Wizyty studyjne w szkołach partnerskich są jednym z wielu zadań projektowych, podczas których uczniowie poznają swoich rówieśników oraz zasady funkcjonowania szkół w Europie..

Goście pomimo tego, że mogli przekonać się o zmienności polskiej, jesiennej pogody zachwyceni byli  pięknem krajobrazu i architektury zwiedzanych miast, możliwościami rozwijania działalności gospodarczej start-upów, ale przede wszystkim polską gościnnością.