Najlepsi matematycy z Europy uczą się w III LO w Gdyni - Gdynia Edukacyjna
Menu górne

Aktualności

Najlepsi matematycy z Europy uczą się w III LO w Gdyni

19
kwiecień
Najlepsi matematycy z Europy uczą się w III LO w Gdyni

Międzynarodowe Zawody Matematyczne NABÓJ 2018 to zawody dla pięcioosobowych drużyn tworzonych przez uczniów reprezentujących swoją szkołę. Po raz pierwszy zostały rozegrane 20 lat temu na Słowacji, a status zawodów międzynarodowych mają od czterech lat. Zawody trwają 120 minut, podczas których drużyny starają się rozwiązać jak najwięcej zadań. W tym roku NABÓJ odbył się 23 marca jednocześnie w kilkunastu miastach położonych w 8 krajach (Czechy, Słowacja, Niemcy, Austria, Rumunia, Szkocja, Węgry i Polska). W każdym z miast tworzony został lokalny ranking drużyn. Poprzez łącza internetowe uczniowie mogli na bieżąco porównywać swoje wyniki w rankingu krajowym oraz międzynarodowym, co jeszcze bardziej podniosło poziom emocji, nie tylko matematycznych.
W tegorocznych zawodach NABÓJ wystąpiło prawie 1000 drużyn matematycznych (491 drużyn w kategorii seniorów i 496 w kategorii juniorów ). Znakomicie w zawodach spisały się drużyny z gdyńskiej „Trójki”, tj. z Gimnazjum nr 24 oraz III LO. Drużyna reprezentująca – w kategorii seniorów – III LO w Gdyni w składzie: Damian Burczyk, Kacper Kluk, Paweł Sawicki, Kacper Walentynowicz, Antoni Żewierżejew zajęła pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie NABÓJ 2018, a w kategorii juniorów kolejna drużyna III LO w Gdyni tworzona przez: Gabriela Kicińskiego, Kacpra Krzywickiego, Macieja Raczuka, Michała Umińskiego, Jakuba Zarzyckiego zajęła drugie miejsce w Polsce, a czwarte w rankingu międzynarodowym.

W tej samej kategorii drużyna Gimnazjum nr 24 przy III LO w Gdyni zajęła w zawodach 24 miejsce w rankingu międzynarodowym oraz 14 – w krajowym. Na początku zawodów każda drużyna otrzymuje sześć zadań. Gdy tylko drużyna poprawnie rozwiąże którekolwiek z zadań, otrzymuje nowe, które jest trudniejsze od wcześniej rozwiązanego. Drużyna, która poprawnie rozwiąże najwięcej zadań, wygrywa. Poziom trudności zadań uwzględnia zarówno uczniów niedoświadczonych w konkursach matematycznych (zadania z początkowej części zawodów), jak i uczniów, którzy już odnosili sukcesy w Olimpiadzie Matematycznej (zadania końcowe). Zadania różnią się znacząco od tych rozwiązywanych w ramach zajęć lekcyjnych i wymagających zastosowania ogólnie znanej metody. Zadania w NABOJU wymagają inwencji i pomysłowości.


Wróć do listy Następny wpis
Przejdź na początek