„Pomaganie przez gotowanie" dla „Bursztynowej Przystani” - Gdynia Edukacyjna
Menu górne

Aktualności

„Pomaganie przez gotowanie” dla „Bursztynowej Przystani”

11
grudzień
„Pomaganie przez gotowanie” dla „Bursztynowej Przystani”

13 tysięcy złotych zebrali gdyńscy uczniowie i przedsiębiorcy podczas wspólnego gotowania w ramach akcji „Pomaganie przez gotowanie”. Część zebranych środków trafi do hospicjum „Bursztynowa Przystań”.

Zakasali rękawy i zabrali się za przyrządzanie świątecznych potraw. To wszystko w jednym, szczytnym celu – pomocy potrzebującym.

„Pomaganie przez gotowanie” to bardzo ważna inicjatywa, szczególnie w tym przedświątecznym okresie. Do akcji włączyli się uczniowie gdyńskiego „gastronomika”, którzy wcielili się w rolę mistrzów dla gotujących z nimi przedsiębiorców. Z jednej strony była to wspaniała zabawa, z drugiej szlachetny cel, jakim jest pomoc podopiecznych hospicjum „Bursztynowa Przystań” – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Pomysłodawcą całej akcji był Dziennik Bałtycki, który przy partnerstwie Gdyni zorganizował wspólne gotowanie. – W tym roku chcieliśmy uatrakcyjnić akcję, dlatego zaprosiliśmy naszych klientów do kulinarnej rywalizacji z młodymi kucharzami – mówi Małgorzata Borzych z Dziennika Bałtyckiego.

Na stole nie zabrakło tradycyjnych świątecznych potraw, sałatki śledziowej, czerwonego barszczu, krokietów czy ryby po grecku, przyrządzonych pod okiem uczniów.- Już niedługo święta, w których chodzi o bezinteresowną pomoc drugiej osobie, o to, żeby być razem. Myślę, że takie akcje zbliżają ludzi do siebie – podkreśla Kornelia Dymkowska, uczennica Technikum Gastronomicznego.

W wyjątkowym projekcie wzięli udział uczniowie Technikum Gastronomicznego w Gdyni i lokalni przedsiębiorcy, bez których zaangażowania zbiórka nie byłaby możliwa. To właśnie cześć dochodu z przekazanych przez nich cegiełek trafi do dzieci z gdyńskiego hospicjum.

Wydarzenie odbyło się w Zespole Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych w Gdyni.
Partnerami akcji byli: Gdynia, OPEC Sp. z o.o., Galeria Handlowa KLIF, Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej i Mega Music.

 

  • Od lewej: Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia, Wiktor Pilarczyk, prezes gdańskiego oddziału Polska Press, Małgorzata Borzych - z-ca dyrektora Biura Reklamy Dziennika Bałtyckiego
    Od lewej: Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia, Wiktor Pilarczyk, prezes gdańskiego oddziału Polska Press, Małgorzata Borzych – z-ca dyrektora Biura Reklamy Dziennika Bałtyckiego

Wróć do listy Następny wpis
Przejdź na początek